Saturday, December 3, 2016

Bebek Alışverişi ve 30. hafta

Minik Canın gelmesine 2-3 hafta kaldı. Artık izne de ayrıldığım için biraz daha rahatım. Size 30. haftamızda yaptığımız bebek alışverişinden bahsedeceğim. 30. hafta bence iyi bir vakit bu alışveriş için. Insan biran once eksiklerini alip, yıkayıp temizleyip bir kenara koymak istiyor.

Internette dolasan bir suru liste var bebek hazirliklari konusunda. Ben bu listelerden gerekli olanlari etrafımdaki deneyimli annelerin tavsiyelerine gore süzüp yeni bir liste oluşturdum. Eşyaların bazıları da abimlerden gelince geriye ufak tefek birşeyler almak kaldı.

Alışveriş için genelde tavsiye edilen Eminonun'deki Havuzlu han. Ancak calıştığım için hafta içi Eminonu'ne gitme imkanım yoktu. Haftasonu da o kalabalığa girmeye cesaret edemedim. O yüzden evime daha yakın olan Ümraniye'deki bebek magazalarından eksiklerimi tamamladım. Aldığım şeyleri şöyle sıralayabilirim:

  1. 3-4 tane 0-3 aylık ve 3-4tane 3-6 aylık  bebek tulumu
  2. 10lu hastane çıkışı . 
  3. 1 penye battaniye (Bir tane de hastane çıkışının içinde var)
  4. 2  tane kalın battaniye. (Sıcak tutacak ama hafif olan bir kumaş tercih ettim. Birini gece üstüne örtmek için digerini dışarı çıkarken tulum yapıp içine sokmak için aldım.
  5. 2 tane nevresim takımı
  6. Yan yatma  yastığı(Sevi bebe)
  7.  Küvet takımi (Sevi bebe)
  8. Chicco nazal aspirator
  9. Puset icin bel destegi (Sevi bebe)
  10. Tirnak makasi takimi (Bebedor)
  11. Sac fircasi ve taragi (Bebedor)
  12. Onluk
  13. 4 tane omuz bezi (LC waikikiii'de çok uygun fıyata buldum)
  14. Çoraplarımız vardı o yüzden almadım.
  15. Kapşonlu havlu (içinden havlu kese de çıktı)
  16. Oda termometresi (Weebaby)
  17. Emzirme önlüğü
  18. Ağız bezi (10'lu paket Babyjem)
Bunların haricinde alınması gerekenler şapka, eldiven, şampuan, vücut losyonu, pişik kremi gibi ürünler. Şapka ve eldivenimiz vardı almadım. Kozmetikleri kızımın yengesi alacağını söyledi. Ancak kendim alsaydım sanırım Sebamed ürünlerini tercih ederdim. Ayrıca emzik ve biberon da önemli. Ben emzikte arkadaşımın tavsiyesiyle Philips Avent Smoothie'yi, biberonda ise Dr. Brown'sı tercih ettim Bebeklerde gaz ve koliti önleyen bir tasarıma sahipmiş bu biberonlar. Türkiye'de emzik ve biberon biraz pahalı olduğundan bunları Amerika'dan buraya gelen bir arkadaşım aldı. Ayrıca emzirme yastığı da almayı planladığım bir üründü. Bunu da bir arkadaşımdan ödünç aldım.

Bu alışveriş herşeyi olmasa da eksiklerin önemli bir kısmını tamamladı. Geriye kalanları da bir sonraki yazıda anlatacağım.

Aşağıdaki resimde merak edilebilecek bazı eşyalar yer almakta. Herkese hayırlı geceler dilerim.




No comments:

Post a Comment